Kampioenen libre 2015-2016

De kampioenen van de Librecompetitie van de Dongense Biljart Bond zijn bekend. Afgelopen week werden zij gehuldigd.
Cafe ’t Karrewiel Hoofdklasse Libre
De Herberg 1 verrassend kampioen
Hier moest de laatste speelronde de beslissing brengen. ONA 1 stond 3 punten voor op De Herberg 1, ONA 1 speelde thuis tegen ’t Vaartje 1 en  De Herberg 1 speelde uit tegen BC’94. ONA 1 speelde gelijk en De Herberg 1 won voor de tweede keer op rij met 8-0 en werd met 3 punten verschil alsnog kampioen. De Herberg 1 is een stabiel team met weinig uitschieters, teamleider Ton Keulemans behaalde 22 punten voor het team en Pascal de Bruijn
eindigde op de 6e plaats in het dreamteam. Voorzitter Mari Loonen van de DBB reikte een mooi aandenken uit aan de spelers die door in de laatste weken een topprestatie weg te zetten, dik verdiend was.

Café De Gouden Leeuw eerste klasse Libre
De Bus kampioen
De Bus beleefde een emotioneel kampioenschap en droeg dit op aan het overleden teamlid Ben Tritten. Bij ingang van de laatste ronde speelde het
op de 2e plaats staande ’t Vaartje 3 met een achterstand van 6 punten op maandag en De Bus zou haar laatste wedstrijd op donderdag spelen. ’t Vaartje 3 speelde met 4-4 gelijk, waardoor De Bus al kampioen was. Op verzoek van De Bus, werden ze vroeg in de avond gehuldigd in hun Clublokaal ’t Trefpunt, Teamleider Corne van Beijsterveld en voorzitter Mari Loonen hadden mooie woorden vooraf de huldiging. De Bus pakte 3 x de volle winst en verloren werd er maar 2 keer. Alle spelers ontvingen een aandenken van de voorzitter in het bijzijn van penningmeester Theo Meijers en bestuurslid Ad Siemons van de DBB.

Genoeg Keu’s tweede klasse Libre.
De Valk 2 met grote overmacht Kampioen
De Valk 2 was al 3 weken voor het einde  Kampioen door een 6-4 overwinning op het 2e plaats staande Excelsior 2. Op de laatste speeldag werden ze in De Valk gehuldigd. Van start tot finish stonden ze op de 1e plaats en werden met een voorsprong van 18 punten terecht kampioen. Maar liefst 4 spelers stonden in het dreamteam, Voorzitter had dan ook lovende woorden voor dit uitermate sterke team.

Derde klasse Libre
De Koude Tap 3 Kampioen
In deze klasse was het zeer spannend, in de voorlaatste wedstrijd wist de op de 2e plaats staande Kennet 2 met 9-1 te winnen van koploper De Koude Tap 3. De Koude Tap 3 bleef op kop met maar 1 punt voorsprong. De Salamander was hierbij nog een gevaarlijke outsider met een achterstand van 5 punten. Op de laatste speeldag kon Kennet 2 de spanning niet aan en verloor met 2-8. De Koude Tap 3 won met 6-4 en kon door De Salamander niet meer ingehaald worden. De prijzen waren voor de trotse teamleider Chiel Rosenbrand en zijn medespelers.

Vierde klas Libre
ONA 4 Kampioen
In deze klasse ging het tussen ONA 4 en ALM. Beide teams begonnen matig aan de competitie, pas in de tweede helft speelden ze zich in de top 3, daarna was het voortdurend  stuivertje wisselen om de eerste plaats. Een uiteindelijke comfortabele voorsprong van ONA 4 ( 8 tot 10 pnt. ) werd de laatste
weken verspeeld. Het verschil was voor de laatste wedstrijd nog maar 4 punten. Maar door een klinkende 0-10 overwinning werden ze met overmacht kampioen, het team kent weinig dalen en pieken, alleen teamleider Dick van Beek viel op door een partij uit te maken in 14 beurten. Ook hier ontvingen
de spelers een mooi aandenken.