kampioenen driebanden extralibre 2016

Afgelopen week werden de kampioenen van de Dongense Biljart Bond gehuldigd. Hierbij een overzicht van alle kampioenen.
Cafe ’t Karrewiel — Hoofdklasse
Stabiel Aurora 1 kampioen.
Op de laatste speeldag waren er nog twee kandidaten voor de titel in de hoofdklasse. Koploper Aurora 1 en ’t Vaartje 1. In de laatste weken van de competitie was ’t Vaartje er in geslaagd het puntenverschil met Aurora tot drie punten terug te brengen. ’t Vaartje speelde de laatste wedstrijd thuis tegen de Koude Tap en Aurora ging op bezoek bij de Valk.
Aurora speelde gelijk en doordat ’t Vaartje hun laatste wedstrijd verloor werd Aurora 1 kampioen in deze klasse. Zij stonden vrijwel de gehele competitie bovenaan en het gat met de concurrenten werd allengs groter. Uiteindelijk kwam de spanning toch nog terug en viel de beslissing pas op de laatste speeldag. Voorzitter Mari Loonen van de DBB reikte een mooi aandenken uit aan de spelers van Aurora en feliciteerde Ad van Zelst, Cees Sprangers, Cor Vereggen en Jan Vereggen met het behaalde kampioenschap.

Café De Gouden Leeuw – Eerste Klasse
De Bus twee maal kampioen in 2016.
Eind januari van dit jaar werd de Bus ook al kampioen, toen in de 1e klasse libre. En dat was, zoals alle betrokkenen zeker zullen weten, een bijzonder moment. Een bijzonder knappe prestatie om nu, een half jaar later, in de 1e klasse driebanden weer het kampioenschap op te eisen. Vanaf speelronde 5 stond de Bus op de eerste plaats en stond deze niet meer af.
In deze klasse eindigde maar liefst drie teams op de tweede plaats, BC Ennog3, de Gouden Keu en O.N.A. 2. Maar met acht punten voorsprong op deze drie teams en slechts één wedstrijd verloren zijn de felicitatie voor het team van teamleider Henk Faro.  Alle spelers ontvingen een aandenken van de voorzitter in het bijzijn van de bestuursleden Theo Meijers en Ad Siemons van de DBB.

Genoeg Keu’s – Tweede Klasse
V.O.O. 2 kampioen op de laatste speeldag.
In de allerlaatste speelronde moest de beslissing vallen Excelsior 1 en V.O.O. 2 stonden precies gelijk. Excelsior moest thuis de punten pakken tegen de Valk 2 en V.O.O. 2 maakte de verre reis naar de Salamander om het kampioenschap mee terug te nemen naar café de Dreef. Beide teams stonden in punten gelijk, zou dit ook de eindstand worden dan was een barrage wedstrijd nodig om het kampioenschap. Ook de onderlinge resultaten tussen beide teams waren gelijk. V.O.O. liet deze avond niets aan het toeval over en wonnen gedecideerd met 8 – 0. Excelsior kon het tegen de Valk niet bolwerken waardoor V.O.O. 2 het kampioenschap binnen haalde. José Slatman en Embert Broekhoven waren bij de Salamander om V.O.O. 2 in de spreekwoordelijke bloemen te zetten. Embert had dan ook lovende woorden voor teamleider Cor de Veth en zijn spelers.

Extra Libre Poule A
De Koude Tap met overmacht kampioen.
Drie speelrondes voor het einde waren de spelers van de Koude Tap 2 al kampioen. Ze waren oppermachtig in deze klasse, wonnen 5 wedstrijden met het maximaal aantal punten.
Een straatlengte daar achter, op 17 punten, de nummer twee van de ranglijst de Herberg 2. Wout Timmermans was, met 96,56%, de meest waardevolle speler in deze competitie. Teamleider Dick van Zwietering was terecht trots op zijn spelers en het kampioenschap. Competitieleider Embert Broekhoven complimenteerde de spelers en had voor alle spelers een mooi aandenken.

Extra Libre Poule B
Ook O.N.A. 4 viert twee kampioenschappen dit jaar.
Eind januari togen we naar de café de Dreef om dit team voor de eerste keer in de bloemen te zetten. En nog geen half jaar later zijn ze wederom kampioen, dat kan geen toeval zijn dat is klasse. Door vier maal met 8–0 te winnen en slechts één maal te verliezen bleven ze alle concurrenten voor. Je moet op je top stoppen dacht teamleider Dick van Beek en moet dit team op zoek naar een nieuwe leider. Op de vraag van de DBB voorzitter of er al een nieuwe afspraak gemaakt kon worden voor het volgende kampioenschap was het antwoord: We bellen wel. Na alle lovende woorden voor dit team, ontvingen alle spelers een hun trofee uit handen van de bestuursleden José Slatman en Theo Meijers.