Kampioenen driebanden extralibre 2014

In de Hoofdklasse Driebanden werd BC’94 (foto boven) kampioen na barrage. In deze klasse waren BC’94 en De Koude Tap 2 gelijk geeindigd en moest een barrage de beslissing brengen, deze werd gespeeld in Zalencentrum De Viersprong. Door loting werd de volgorde van spelen bepaald. De eerste partij ging tussen Jef Verboven en Piet Sprangers van De Koude Tap 2. Piet speelde een zeer goede partij en won in 39 beurten, Jef kwam 7 caramboles tekort. 0-2 voor De Koude Tap 2. Frank Flipsen van BC’94 trok de stand weer gelijk door te winnen van Johan Nieuwenhuizen in maar 34 beurten.
Pierre Willemen de kopman van BC’94 won overtuigend van Gerrit Faro de kastelein van
De Koude Tap, Gerrit kwam 8 caramboles tekort. Stand 4-2 voor BC’94, hiermee was
BC ’94 theoretisch al kampioen door een procentueel aantal te behalen caramboles over alle wedstrijden. In de laatste partij tussen Jan van den Nieuwenhuizen van BC’94 en Dick van Zwietering ging het gelijk op, Jan won met 1 carambole verschil en was BC’94
Kampioen op punten door de 6-2 winst. Het kampioenschap werd op uitbundige wijze gevierd en wedstrijdleider Ad van Dongen reikte aan de kampioenen een aandenken uit met voor allen een persoonlijk woord. Het bleef nog lang onrustig in De Viersprong door de feestvierende spelers.

ufiidqyft6za4qj0ifd73cntw

Café De Gouden Leeuw eerste klasse Driebanden: VOO 1 kampioen
In deze klasse was het al snel duidelijk wie er kampioen zouden worden. Twee wedstrijden
voor het einde waren ze al niet meer in te halen, waardoor VOO 1 overtuigend kampioen
werd in deze klasse. Bestuurslid Mari Loonen had bij de huldiging dan ook lovende woorden
voor dit team. Kopman Jochem van Os was ook nog de best presterende speler in deze klasse. Het team won 2 keer met 8-0, 10 keer met 6-2 en 1 keer met 5-3 en speelde 5 keer gelijk en verloor maar 1 keer en dat was tegen het op de onderste plaats staande De Gouden Leeuw 1. Hier ontvingen ook alle spelers een aandenken.

ltr3bshozgnjwqns5a1ybkinr

Genoeg Keu’s tweede klasse Driebanden: Nooit Volleerd 2 Kampioen
In deze klasse ging het op zijn laatst tussen De Herberg 2 en Nooit Volleerd 2. De Herberg 2 stond 6 punten achter en verloor op maandag met 6-2, waardoor Nooit Volleerd in de laatste wedstrijd op donderdag al kampioen was. Bestuurslid Mari Loonen deed hier de huldiging en had niet zulke goede herinneringen aan de wedstrijden tegen Nooit Volleerd 2, hij had er
namelijk 3 keer van verloren !! Het team was goed vertegenwoordigd in het Dream team de best presterende spelers in deze klasse, met 3 spelers. Kastelein Fred Heijne van De
Viersprong stond zelfs op de 1e plaats en kwam totaal maar 3 caramboles tekort. Mari had dan ook lovende woorden voor dit team en overhandigde aan de spelers een aandenken.

mdcm17rj2b80wotmsg8x1sm3f

Extra Libre poule A: ’t Vaartje 5 kampioen met 1 punt verschil
In de laatste wedstrijd had ’t Vaartje 5 een voorsprong van 5 punten op Aurora 2 en Nooit Volleerd 3 en hadden genoeg aan een gelijkspel. Ze speelden gelijk en waren hierdoor kampioen. De concurrenten wonnen beiden met 8-0. De resultaten van de spelers waren heel goed, kortste partijen: Jan Smulders in 13 beurten, Hans Claassen en Hanny Kemmeren
in 14 beurten en 4 spelers bij de eerste tien best presterende spelers, Hanny Kemmeren 2e plaats, Jan Smulders 4e, Wim Cleijn 6e en Hans Claassen 10e plaats. Wedstrijdleider Ad van Dongen reikte de prijzen uit en had voor iedere speler een mooi woordje.

bjyhpamphtc559e21h77gvzvw

RABO Bank Extra Libre poule B: ALM 1 drie weken voor het einde al kampioen
In deze klasse was het na 8 wedstrijden al duidelijk dat ALM 1 kampioen zou worden in deze klasse. Ze bleven maar winnen en verloren maar 1 keer van het op de onderste plaats staande Kennet 2. Team leider Jos Michielsen behaalde 26 punten voor het team, de kortste partij in deze klasse was voor de nieuwe speler Gerard Kayen, in 8 beurten uit.                         Dochter Chantal behaalde in het Dreamteam de 1e plaats en Jos de 6e en Ilse de Bruijn de 8e plaats. Wedstrijdleider reikte aan iedere speler een aandenken uit en had bewondering voor de geleverde prestaties.

o2brnmw96jnqffhdc9sbd9vg0

Extra Libre poule C: ALM 2 pakt trippel na barrage tegen ONA 4!
Na al kampioen in de Libre competitie te zijn geworden en de DBB te hebben gewonnen moest er nu een barrage gespeeld gaan worden tegen ONA 4 dat de laatste 4 jaar ieder jaar een kampioenschap had behaald. Deze barrage werd gespeeld in Cafe De Herberg en
door loting werd de volgorde van spelen bepaald. De eerste partij tussen Kris Haast van ALM 2 ( hij behaalde in de competitie maar liefst 32 punten) tegen Rene van de Veeken van ONA 4. De zenuwen speelden bij Kris nogal op en hij verloor met een tekort van 3 caramboles in 24 beurten van Rene, 0-2 voor ONA 4. De tweede partij tussen de kopmannen Robin van de Haak van ALM 2 en John Trommelen van ONA 4 werd gewonnen door John in 25 beurten, Robin kwam er 5 tekort. Stand 0-4 voor ONA 4, de derde partij tussen Jurjen Klijn van ALM 2 en Tim de Smit van ONA 4 kon de beslissing brengen. Vorige week maakte Tim het nog in 10 beurten uit maar was in deze partij dermate zenuwachtig dat hij verloor van Jurjen in 26 beurten en kwam 4 caramboles tekort. Stand 2-4 voor ONA 4, de laatste partij tussen Koen
van Dongen van ALM 2 en Dick van Beek van ONA 4 was de mogelijkheid om de stand gelijk te trekken, waardoor ALM 2 kampioen zou worden. In 23 beurten won Koen in de  kortste partij van de avond van Dick en pakte hierdoor de tripel in seizoen 2013-2014 wat in het
67 jarig bestaan van de Dongense Biljart Bond waarschijnlijk nog niet is voorgekomen.
Na de resultaten van de spelers van beide teams in de afgelopen competitie te hebben medegedeeld reikte wedstrijdleider Ad van Dongen de prijzen uit.  Het bestuur wenst iedereen een prettige en zonnige vakantie en veel succes in de Libre competitie toe!!!