De Salamander winnaar DBB Bokaal

Vrijdag 20 Februari werd de finale om de DBB Bokaal gespeeld tussen BC’94 en De Salamander in Cafe De Koude Tap. Wedstrijdleider Ad van Dongen heette de teams en supporters van harte welkom. Na uitleg over de regels van dit kampioenschap werd de volgorde van spelen bepaald via loting.
De eerste partij werd gespeeld door Robert Oerlemans van BC’94 tegen Elvira Dirven van De Salamander, Robert won in 26 beurten. Stand 2-0 voor BC’94. De tweede partij ging tussen Pierre Willemen van BC’94 en Peter Akkermans van De Salamander, Pierre kon niet in zijn spel komen en Peter speelde de partij uit in maar 22 beurten. Stand 2-2 gelijk. De volgende partij was tussen Antoine van Delft van BC’94 en Wesley van de Hoven van De Salamander, Antoine lette misschien wel te veel op de verdediging en verloor in 28 beurten. Stand 2-4 voor De Salamander. Bij winst van De Salamander zouden ze de winnaar worden van de felbegeerde DBB Bokaal. De kopmannen speelden tegen elkaar Frank Flipsen van BC’94 tegen Jan Timmermans van De Salamander. Frank speelde niet goed en verloor in 30 beurten, hij kwam nog 31 caramboles tekort tegen Jan. De Salamander was met nog 1 partij te gaan al winnaar van de DBB Bokaal. De volgende partij tussen Jan van de Nieuwenhuizen van BC’94 en Ronald van Eil van De Salamander was eigenlijk alleen maar meer voor de statistieken. Roland won deze partij in maar liefst 39 beurten. Totaal uitslag 2-8 voor De Salamander.
Bij de prijsuitreiking memoreerde voorzitter Mari Loonen van de DBB op welke wijze beide teams tot de finale waren gekomen. De spelers van BC’94 ontvingen een zilveren medaille voor de 2e plaats en de voorzitter had voor iedere speler nog een woordje. Onder lovende woorden van de voorzitter, hing bestuurslid Jose Slatman de winnaars de Gouden Medailles om en ontving het team een mooi beeld en de grote Wissel Bokaal. Gerrit en Els van De Koude Tap werden bedankt voor de verzorging van dit Kampioenschap. Het feestje van De Salamander kon beginnen.