kampioenen libre 2016-2017

Hoofdklasse ´t Vaartje 1

In de Hoofdklasse was het nog steeds heel spannend op de laatste speeldag.
Samen met O.N.A. 2 streed het eerste team van ’t Vaartje 1 om het kampioenschap.
Ondanks de nodige wedstrijdspanning wist het team van ’t Vaartje 1 hun wedstrijd te winnen en door het verlies van O.N.A. 2 werden zij kampioen in de Hoofdklasse. Na de gelukwensen en een persoonlijk woordje voor de spelers door de voorzitter, werden de trofeeën uitgereikt.

1e Klasse ´t Vaartje 3

Op de laatste speeldag was het dubbel feest bij café ’t Vaartje. Bij café de Dreef speelde ’t Vaartje 3, onder aanvoering van teamleider Ton Kemmeren, voor het kampioenschap in de 1e klasse.
Ondanks de winst van naaste concurrent Excelsior 1 werd het ’t Vaartje 3 met een fraaie 7-1 overwinning de terechte kampioen. De gehele competitie stond dit team boven aan de ranglijst, en de complimenten en felicitaties van de voorzitter waren dan ook meer dan verdiend. Bestuurslid José Slatman had voor de spelers en het team een mooi aandenken.

2e Klasse Euphonia

Op de voorlaatste speelrond stond Euphonia en Ennog5 samen gelijk aan kop in de 2e klasse.
Euphonia won met 8-2 thuis van de Koude Tap 3. Het wachten was op de uitslag van Ennog5 dat met 6-2 voor stond tegen de Bobo’s. Als de laatste partij door Ennog5 gewonnen zou worden eindigde beide teams gelijk. Zover kwam het niet. Ennog5 verloor de laatste partij waardoor Euphonia als kampioen kon worden gehuldigd. Wedstrijdleider van de DBB, Embert Broekhoven, had lovende woorden voor dit team en natuurlijk voor iedere speler een mooi aandenken.

3e Klasse  Salamander 1

In de derde klasse was het bijzonder spannend. Het verschil tussen de koploper en de laatst geklasseerde bedroeg slechts negen punten. Het klassement veranderde iedere week behoorlijk.
Door op de laatste speeldag met 8-2 te winnen van de Herberg, bleef de Salamander 1 de rest van de concurrenten 4 punten voor en dus kampioen in de 3e klasse.

4e Klasse O.N.A. 5

Twee speelronde voor het einde werd O.N.A. 5 kampioen in de 4e klasse. Het team kwam als een diesel wat langzaam op gang maar werd uiteindelijk met overmacht kampioen.
Dennis van de Heijkant onderscheidde zich door al zijn partijen te winnen. De spelers en speelsters werden door de voorzitter en penningmeester van de DBB gefeliciteerd en werd een mooi aandenken overhandigd.