kampioenen driebanden-extralibre 2017

O.N.A. 1. Hoofdklasse driebanden.

In de hoofdklasse was O.N.A. 1 de sterkste. Zij kwamen na de 10e speelronde aan de leiding en bouwde de voorsprong gestaag uit naar 11 punten.
De voorlaatste wedstrijd kon het kampioenschap worden behaald maar kwam men net 1 punt te kort. Uitstel bleek in dit geval geen afstel zodat één week later alsnog de spelers konden worden gehuldigd. De voorzitter van de DBB had voor alle spelers een mooi aandenken en Jos de Bie en Bert Geerts werden nog speciaal geprezen voor hun bijzondere prestatie.
Jos speelde procentueel de hoogste serie in de hoofdklasse (7 van de 17) en Bert speelde de korstte partij met een moyenne van 1,214

.

de Koude Tap 1. 1e klas driebanden.

Na de 18e speelronde ronde in de 1e klasse driebanden was de stand O.N.A. 2 en de Koude Tap 1 gelijk 95 om 95. In de volgende rondes lieten beide team 4 punten liggen zodat de laatste ronde begon met een stand van 107 – 107.
Waar niemand op gerekend had was het verlies van O.N.A. 2 in de laatste wedstrijd.
Hierdoor kreeg de Koude Tap 1 de mogelijkheid het kampioenschap te pakken, wat ze dan ook met een 6-2 overwinning deden. Vier spelers van de Koude Tap 1 bezetten de eerste vier plaatsen in het dreamteam waarvan Cees Rutten de beste was. Teamleider Johan Nieuwenhuizen speelde, met 1,111, het hoogste partij gemiddelde in deze klas. Penningmeester en voorzitter van de DBB complimenteerde het team en overhandigde de spelers een trofee.

de Kras. 2e klas driebanden.

Op de voorlaatste speelronde viel de beslissing in de 2e klasse driebanden. Dit speelde zich, bij toeval, af in café de Valk. Nummer drie in de stand speelde tegen koploper de Kras en Nooit Volleerd 2 nam het op tegen de Bobo’s.
De Kras had respectievelijk 14 en 15 punten voorsprong op hun naaste belagers en hadden aan drie punten genoeg. Nooit volleerd won weliswaar met 6-2 maar de Kras speelde keurig gelijk en pakte zo de noodzakelijke punten. Met vier spelers in het dreamteam en John Kreeft als eerste en met 12 punten voorsprong kunnen we met recht spreken van een terechte kampioen.
Ook hier was een delegatie van de DBB aanwezig om de spelers in het zonnetje te zetten en de trofeeën te overhandigen.

de Koude Tap 3. Extra libre Poule A.

Een zeer spannende competitie in Poule A van het Extra libre. Op de voorlaatste speelronde was het verschil tussen de eerste en de laatste plaats slechts 12 punten.
Op de laatste speeldag won de Valk 3 met 6-2 van ’t Vaartje 4 en klom daardoor naar de derde plaats. De tweed plaats was voor ’t Vaartje 5. Euphonia speelde tegen de Koude Tap 3. Euphonia stond vijf punten achter op de Koude Tap 3 maar was nog steeds kanshebber op de titel.
Team leider Chiel Rosenbrand gaf het goede voorbeeld en won zijn partij met een fraai moyenne van 2.0. Uiteindelijk bleek de Koude Tap 3 met 6-2 te sterk voor Euphonia en werd kampioen in Poule A.
Competitieleider Embert Broekhoven had een lovend woord voor de kampioenen en ook zij mochten een mooie trofee in ontvangst nemen.

O.N.A. 3. Extra libre Poule B.

In Poule B van de Extra libre competitie ging de strijd voornamelijk tussen O.N.A. 3 en KenNet.
De eerste weken schoten beide teams nogal op en neer in de rangschikking maar vanaf speelronde 5 nestelde O.N.A. 3 zich aan kop en stond die niet meer af.
Al snel bouwde ze een voorsprong op van 10 punten. Tegen het einde van de competitie werd verloren van Kennet waardoor de voorsprong terug liep van 15 naar 11 punten. De laatste twee wedstrijden werden gelijk gespeeld en was het kampioenschap een feit.
Teamleidster Lian de Smit mocht een mooie trofee in ontvangst nemen uit handen van voorzitter Mari Loonen. Ook de overige spelers kregen een mooi aandenken.

A.L.M. Extra libre Poule C.

Spannend was het ook in Poule C de Extra libre competitie waar A.L.M 4 en A.L.M. samen streden om het kampioenschap.
A.L.M kwam van de laatste plaats iedere week een stapje hoger op de ranglijst en halverwege werd de leiding overgenomen. Na een aantal weken stuivertje wisselen met O.N.A. 4 werd na de 13e speelronde de leiding genomen en werd de voorsprong allengs groter.
Toch werd het nog spannend omdat men van naaste concurrent O.N.A. 4 werd verloren maar door de laatste wedstrijd overtuigend met 8-0 te winnen kon het team van de DBB naar café de Valk om aldaar A.L.M. te gaan huldigen.
Roy Montens werd met een percentage van 100% eerste in het dreamteam.
Ook hier werd aan iedere speler een aandenken met de felicitatie overhandigd.